Zakres dzialania
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
1. Przedszkole realizuje cele określone w ustawie o systemie oświaty oraz w przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności w załączniku do podstawy programowej, są to m.in.
- wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji,
- budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co dobre a co złe,
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodniejszego znoszenia stresu i porażek,
- rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, niezbędnych w poprawnych relacjach z dziećmi dorosłymi,
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym,
- wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, plastykę oraz małe formy teatralne,
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej: do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej,
- troska o zdrowie dzieci, ich rozwój fizyczny oraz sprawność fizyczną,
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w kształceniu w szkole.
- podtrzymywanie u dzieci tożsamości narodowej etnicznej, językowej i religijnej
2. Przedszkole realizuje zadania wynikające z ustawy, a także z wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych, a w szczególności:
- udziela dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- rozpoznaje potencjalne możliwości oraz indywidualne potrzeby dzieci i umożliwia ich zaspokajanie,
- sprawuje opiekę nad dziećmi w czasie ich pobytu w przedszkolu,
- współdziała z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych,
- współdziała, wspomaga rodzinę w wychowaniu dziecka i przygotowaniu go do nauki w szkole, rozpoznaje możliwości rozwojowe dzieci, a w razie potrzeby umożliwia podjecie wczesnej interwencji specjalistycznej.
- organizuje opiekę nad dziećmi niepełnosprawnymi ze szczególnym uwzględnieniem rodzaju i stopnia niepełnosprawności, po przedłożeniu orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej określającego poziom ich rozwoju psychofizycznego.
- organizuje zajęcia dodatkowe z uwzględnieniem w szczególności potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci.